pEmIn@t DuNi@ p@r@nOrM@L...

pEmIn@t DuNi@ p@r@nOrM@L...

Wednesday, November 28, 2012

MW ~ Realiti ,Mimpi dan Mistik ( Lembaga Bertenggek Hisap Darah)

Suasana petang itu sedikit suram ,maklum sajalah masing2 kepenatan setelah menjalani latihan asas yang cukup mencakar. tambahan pula kebanyakkan peserta berasal dari bandar2 besar. tidak betah tinggal di kem latihan biarpun untuk tigaahari. Banyak nyamuk dan agas kata mereka.itu belum lgi pucat dan lintah.

         "Sabarlah , tinggal dua hari sahaja kita di sini. lepas tu bolehlah pulang ke rumah. lagipon inilah namanya pengalaman. bukan selalu dapat hirup udara di hutan.tenang sungguh." kata asyikin kepada temannya Isza yang dari tadi mrungut mahu pulang.


          Isza yang dari tadi asyik memegang tuala mencebek mulutnya.malas memanjangkan cerita, dia segera beredar ke bilik air untuk membersihkan diri. terasa melekit seluruh badan dengan latihan fizikal yang dijalani sedari tadi,.\


          Benci sungguh. kenapalah pihak pengurusan pilih tempat macam ni. tak ada lebih baik ke atau  mereka sengaja nak jimat kos. Sudahlah tiada air panas untuk mandi, makan pun ikan2 sungai je. Mujurlah 3 hari, kalau satu minggu boleh kurus aku dibuatnya, " bebel isza sendirian.


          Secara kebetulan, Isza datang bulan sekaligus menambah lagi kemarahannya dengan aktiviti yang dijalani. Lebih menyukarkan dalam keadaan vegitu untuk buat latihan2 yang lasak.


          Menjadi kebiasaannya juga tuala wanita yang telah dipakai tidak pernah dibersihkan terlebih dahulu. Terus dicampak ke dalam tong sampah tanpa rasa malu atau bertanggungjawab. Begitu jugalah keadaannya ketika berada di kem latihan.


          Tinggal di dorm smua peserta terpaksalah berkongsi bilik air. tiada layanan istimewa bagi memastikan semua peserta sama sahaja. Asyikin, mengambil giliran selepas Isza untuk masuk bilik air namun beberapa saat kemudian, dia keluar dengan wajah yang mencuka.


         " Apa kena kau ni Isza.tak tahu nak cuci ke tuala wanita tu.pengotor lah.lagipon bahaya taw sebab kita ada di tempat yang macam ni." marah asyikin sambil memegang tekaknya yang meloya melihat darah di tuala wanita rakannya.


          "Ah peduli apa aku. sebelum ni pun aku mana pernah basuh. tak ada apa pun..kau sengaja nak buat cerita agaknya. aku pun geli juga nak pegang darah itu, tak pasal2 busuk pula tangan nanti. biarla " benda " tu di situ, kau mandilah mcm biasa, " balas Isza tanpa rasa bersalah.


         Asyikin menggeleng gelenggkan kepalanya melihatkan sikap Isza yang mementingkan diri sendiri. dari dulu , Isza sukar menerima nasihat, apatah lagi menganggap dirinya sentiasa betul.Dalam hatinya sahaja berdoa agar tiada kejadian yang tidak diingini berlaku.selesai mendengar ceramah malam tu., Asyikin dan Isza berehat di katil mereka sahaja. Isza lbh banyak termenung mlm tu. dia selesa mnyendiri di atas katilnya dari borak dengan rakan lain. tapi secara tiba2 Isza mengaduh kesakitan. tangannya memegang perut dan menekan nekan perutnya bagi menghilangkan kesakitan.


         "Apa kena kau ni Isza. tadi aku nampak ok saja. tiba2 pula sakit. kau salah makan ke ?" soal asyikin cemas."tak tahulah kenapa tiba2 sakitnya datang. sebelum ni tak pernah pun.aduh, sakit sungguh. rasa lemah seluruh badan , " luah Isza dengan dahi berkerut. sementara itu wajah isza kelihatan begitu pucat. malah tubuhnya seakan makin mngecut dan mengerekot. Dalam keadaan yang buntu dan panik, asyikin segera memanggil penyelia di kem tersebut yang kemudiannya membawa seorang lelaki beserban.


       Melihat keadaan isza sebegitu, lelaki beserban yang juga imam di kg berhampiran kem itu, segera membaca beberapa potong ayat al quran diambil menghembusinya di sekitar kawasan sebaik azan dilaungkan, Isza melolong kesakitan. matanya bertukare kemerahan malah jika tadinya kelihatan tidak bertenaga tetapi kini sebaliknya. dia nampak kuat meskipun tubuh kian cengkung.


        Lelaki yang dikenali dengan nama ustaz hisham itu segera mengambil sebotol air. Mulutnya terkumat kamit membaca ayat ayat suci. Lantas di segera beralih ke bilik air diikuti dengan asyikin dan penyelia kem tadi.


     Alangkah terkejutnya mereka ketika itu apabila dengan jelas kelihatan satu makhluk sedang bertenggek di atas tong sampah sambil menghisap darah dari tuala wanita yang dibuang di situ. 


     Ustaz Hisham memejamkan mata sambil mulutnya tidak henti membaca ayat ayat al quran. Lantas air botol yang ada di genggamannya segera dicurahkan ke arah makhluk berkenaan. Dengan kalimah Lailahaillallah, makhluk yang berwajah hodoh itu mula mengeluarkan asap seakan terkena simbahan asid apabila air tersebut mengenai tubuhnya.


      Malah tiga saat selepas itu, entiti tersebut hilang dari pandangan. Isza mula sedar akan kesilapannya dan berjanji untuk tidak melakukannya lagi. Dengan izin Allah, Isza berjaya dipulihkan semangat dan fizikalnya selepas peristiwa hitam yang berlaku dalam hidupnya....



No comments:

Post a Comment


banglo misteri villa nabila

banglo misteri villa nabila

ghost

ghost